Goedkope hosting is Xenat Webhosting




24 juli 2017 - Wegvallende verbinding

Het probleem met de wegvallende is opgelost.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

06-01-2015 Prijswijziging per 1 maart

In verband met de ongunstige dollar/euro prijs, zullen de registratiekosten van de .com, .net, .org en .info worden aangepast per 1 maart 2015. Vanaf die datum zijn wij genoodzaakt 15 euro per domeinnaam in rekeing te brengen voor 1 jaar registratie. (inclusief BTW)

Per 5 april geen ondersteuning meer voor Frontpage

Cpanel heeft de ondersteuning voor Frontpage definitief gestopt. We zijn gedwongen de ondersteuning te stoppen. U kunt nu via de FTP functie van Frontpage uw website uploaden. Voor hulp of vragen stuur ons een mail.

04-03 Ziggo sluit poort 25

Gebruikers van Ziggo kunnen sinds vandaag problemen hebben met het versturen van e-mail. Klik op de link hieronder om te zien hoe u dit kan oplossen.

Versturen van e-mail

Ziggo, KPN, Freeler, Hetnet en Planet gebruikers
Kunnen problemen ondervinden met het versturen van hun e-mail. Lees verder voor de oplossing >>.


Nieuws

geen nieuws





Problemen e-mail bij Ziggo, KPN, Freeler, Hetnet en Planet klanten.

De afgelopen week zijn Ziggo, KPN, Freeler, Hetnet en Planet gestart met het blokkeren van de mogelijkheid om, via andere mailserver dan die van hunzelf, e-mail te versturen. Dit betekent dat het niet meer mogelijk zal zijn om via onze mailserver uw mail te versturen.

Reden
Meestal wordt e-mail via de uitgaande mailserver verstuurd via poort 25. Standaard zijn mailservers daar op ingesteld, zo ook de onze. Echter wordt het gebruik daarvan steeds moeilijker, omdat de internet service providers (zoals planet en hetnet), deze poort gaan blokkeren. Dit doen ze, zodat alle uitgaande mail van computers uit hun netwerk hun e-mail server moeten gebruiken. Het voordeel is dat ze zo makkelijker kunnen zorgen dat er via computers op hun netwerk geen spam verstuurd wordt.

Op zich heeft het verder voor u geen nadeel. Alleen dat nu uw mail nu niet verstuurd kan worden als de mail van uw internet provider eruit ligt. Gelukkig gebeurd dat zelden.

Oplossing / Wat te doen
Om weer uw e-mail te kunnen versturen dient u in uw e-mail programma (zoals Outlook), de uitgaande e-mail server te wijzigen. Waarschijnlijk heeft u daar nu uw eigen mailserver ingevuld staan, zoals bijvoorbeeld : mail.uwdomeinnaam.nl

U dient dit te wijzigen in:

smtp.ziggo.nl (voor Ziggo klanten)
of
mail.planet.nl (voor Planet klanten)
of
mailhost.hetnet.nl (voor Hetnet klanten)
of
smarthost.direct-adsl.nl (voor direct-adsl klanten van KPN)
of
mail.kpnplanet.nl (voor Internet + Bellen klanten van KPN)
of
smtp.freeler.nl (voor Freeler klanten)

Wijzigen poort naar poort 26
Als u geen gebruik wilt maken van de mail server van uw internet provider, dan kunt u ook uw eigen mail server blijven gebruiken. Alleen dient u dan poort 25 te wijzigen in poort 26 voor uw uitgaande e-mail server.

Deze instelling kunt u terug vinden onder het tabblad "Geavanceerd" van uw e-mail account instellingen in uw e-mail programma.


Mocht u nog steeds problemen ondervinden, stuur dan een e-mail naar support@xenat.com. Wel dient u dan ook de foutmelding mee te sturen die u ontvangt van uw e-mail programma.

Home | Algemene voorwaarden | Contact | ©2005-2010 Xenat Webhosting

* Eerste jaar gratis, ook bij verhuizing van uw domeinnaam. Na het eerste jaar 10 euro per jaar.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Dus is dit een goedkope hosting of niet?