Goedkope hosting is Xenat Webhosting




Geen storingen

Op dit moment zijn er geen storingen bekend.

06-01-2015 Prijswijziging per 1 maart

In verband met de ongunstige dollar/euro prijs, zullen de registratiekosten van de .com, .net, .org en .info worden aangepast per 1 maart 2015. Vanaf die datum zijn wij genoodzaakt 15 euro per domeinnaam in rekeing te brengen voor 1 jaar registratie. (inclusief BTW)

Per 5 april geen ondersteuning meer voor Frontpage

Cpanel heeft de ondersteuning voor Frontpage definitief gestopt. We zijn gedwongen de ondersteuning te stoppen. U kunt nu via de FTP functie van Frontpage uw website uploaden. Voor hulp of vragen stuur ons een mail.

04-03 Ziggo sluit poort 25

Gebruikers van Ziggo kunnen sinds vandaag problemen hebben met het versturen van e-mail. Klik op de link hieronder om te zien hoe u dit kan oplossen.

Versturen van e-mail

Ziggo, KPN, Freeler, Hetnet en Planet gebruikers
Kunnen problemen ondervinden met het versturen van hun e-mail. Lees verder voor de oplossing >>.


Nieuws

geen nieuws





Meest gestelde vragen

Frequently Asked Questions
ANSWERS
Backup
  1. Door Xenat een backup terug laten plaatsen
    Elke 24 uur wordt er een back-up gemaakt van alle accounts. Wij bewaren van elk account 1 backup van 24 uur oud, 1 van een week oud en 1 van een maand oud. U kunt ons dus vragen om een backup terug te plaatsen. Dit kunt u doen door ons te e-mailen. Vermeld dan welke back-up u terug geplaatst wilt hebben, de dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse backup en om welk domein het gaat. Wij zullen alleen e-mails in behandeling nemen die gestuurd zijn vanaf het e-mail adres die u heeft geregistreerd bij ons.
    [Back to top]
  2. Zelf backups maken van uw site
    Hoewel onze server elke 24 uur een volledige backup van alle accounts maakt is het natuurlijk altijd verstandig om zelf ook even een backup lokaal op uw eigen pc te maken van alle bestanden. U kunt 2 soorten backups maken: een full backup en een home directory backup. Een full backup zal op de server geplaats worden buiten de root van uw webhosting account (dus buiten de map public_html) op de server, en dat betekend dat de backup nog steeds op de server staat en niet lokaal op uw hardeschijf. U kunt via deze optie ook een backup laten maken naar een andere FTP server. U kunt het beste gaan voor de home directory backup, deze zal de backup downloaden naar uw eigen pc in een tar.gz file. Wij raden u aan het bestand niet uit te pakken als u werkt op een systeem met MS Windows erop omdat dit beschadigingen aan uw backup kan veroorzaken, en zo fouten kan geven tijdens het terug plaatsen van uw backup. Ook raden wij u aan niet uit te pakken met programma's als WinRaR etc. Download ook even altijd een backup van uw MySQL database (indien aanwezig) Backups terug plaatsen kunt u rechts doen met de blader en upload buttons, eerst bladeren naar het juiste backup bestand en dan uploaden. Breek dit proces niet af.
    [Back to top]
  3. Zelf backups maken van uw MySQL database
    Klik op “Download/Upload backup file” in Cpanel, klik hierna op de naam van de MySQL database welke u wilt downloaden, deze vindt u onder "Download van een SQL DB Backup" sla deze daarna op op uw computer U heeft nu een kopie van uw database gemaakt en opgeslagen !
    [Back to top]
  4. Een site backup terugplaatsen
    Klik op “Download/Upload backup file” in Cpanel, daarna op "browse" selecteer de backup die u wilt terugplaatsen en klik hierna op "Upload" De backup is teruggeplaatst en eventuele veranderingen hierna zijn ongedaan gemaakt.
    [Back to top]
  5. Zelf een MySQL backup terugplaatsen
    Klik op “Download/Upload backup file” in Cpanel, daarna op "browse" selecteer de MySQL backup die u wilt terugplaatsen en klik hierna op "Upload" De backup is teruggeplaatst en eventuele veranderingen aan uw MySQL database zijn hierna zijn ongedaan gemaakt.
    [Back to top]
Cpanel, het controle paneel
  1. Hoe benader ik Cpanel?
    Bij je hostinggegevens heb je een link naar je control panel gekregen. Dit is slechts een tijdelijke link. Zodra je domeinnaam bekend is op internet kun je het control panel bereiken via http://[domeinnaam]/cpanel. Gebruik het IP-adres alleen zolang de domeinnaam nog niet werkt en vervolgens altijd de domeinnaam. Dit omdat het mogelijk is dat het ip-adres in de toekomst wijzigt. Mocht het nog steeds niet lukken submit dan een ticket.
    [Back to top]
Domeinnaam
  1. Aan welke eisen moet een domeinnaam voldoen
    De volgende voorwaarden zijn van toepassing; de domeinnaam mag letters, cijfers en het minteken (-) bevatten. Het minteken mag niet het eerste of laatste teken zijn. De domeinnaam mag niet uitsluitend uit cijfers bestaan. De domeinnaam dient minstens 2 tekens lang te zijn. Als maximum wordt 63 tekens geadviseerd.
    [Back to top]
  2. Hoe lang duurt de registratie van een domeinnaam?
    De domeinnaam wordt op werkdagen binnen enkele uren geregistreerd zodra de betaling binnen is of een machtiging gegeven is. Het duurt tot maximaal 48 uur voordat het domein wereldwijd op het internet te vinden is.
    [Back to top]
  3. Wanneer we uw domeinnaam registreren, zijn we verplicht om uw adresgegevens door te geven aan de registrerende partij.
    Wanneer we uw domeinnaam registreren, zijn we verplicht om uw adresgegevens door te geven aan de registrerende partij. Dit is de regelgeving voor de registratie van domeinnamen en u kunt dit nalezen op internet: voor com/net/org domeinnamenis is dit artikel 10 van de Service Agreement hier op de Register.com site te vinden en voor .nl domeinnamen hier op site van SIDN.
    [Back to top]
  4. Waarom betaal ik voor een verhuizing geld mijn domein is toch al geregistreerd ?
    De verhuizing kost helemaal niks we hanteren alleen kosten van een registratie voor 1 jaar. De verhuizing zelf kost dus niks maar een verhuizing bij een .nl domein (en alle andere domeinen) gaat nou eenmaal altijd met 1 jaar registratie gepaard. U betaalt dus voor de registratie en niet voor de verhuizing zelf.
    [Back to top]
Eigen Site
  1. Hoe kom ik aan een eigen site?
    Wij verzorgen enkel het hosten van sites, wij maken geen sites. U kunt zelf een site maken, of een site laten maken en deze laten hosten bij Xenat.
    [Back to top]
  2. Hebben jullie op de server iets van een Site Builder?
    Jazeker, op dit moment hebben wij op al onze servers een Sitebuilder beschikbaar. Meer informatie is te vinden op : http://www.xenat.nl/sitebuilder.php
    [Back to top]
  3. Helpt Xenat bij mij site?
    Het antwoord is nee. Wij kunnen helaas u geen ondersteuning bieden bij het maken van sites.
    [Back to top]
  4. Ik heb mijn website gepubliceerd of bijgewerkt, maar de nieuwe site wordt niet zichtbaar
    Indien u uw pagina hebt bijgewerkt of een nieuwe pagina hebt gepubliceerd en deze wordt niet zichtbaar, dan zijn er enkele mogelijkheden om dit te verhelpen.

    1. Als u uw site gepubliceerd hebt en de gewijzigde pagina('s) oproept in Internet Explorer en u ziet uw oude pagina, druk dan op F5 en als dat niet helpt op CTRL + F5. De pagina wordt dan opnieuw van de server geladen en wordt niet uit het cachegeheugen van uw computer gehaald.

    2. Controleer of u de eerste pagina wel index.html heeft genoemd. De server laat standaard een blauw-wit scherm zien en deze heeft de naam index.html. U dient deze te overschrijven zodat uw pagina zichtbaar wordt. U kunt deze bestaande index.html ook van de server verwijderen. De nieuwe hoofdpagina moet wel index.* (bijv. index.htm, index.php, index.asp) heten.

    3. Controleer of u de index.html heeft geplaatst in de de map public_html


    [Back to top]
Email
  1. Hoe dien ik Outlook Express in te stellen?
    Veel mensen stellen deze vraag en het is altijd net wat anders voor iedereen. De onderstaande guide helpt 9 van de 10 keer.

    Stel uw account als volgt in:

    - E-Mail Addres en gebruikersname:

    gebruikersnaam@uwdomein.nl
    Inkomende Mail Server: mail.uwdomein.nl
    Uitgaande Mail Server: mail.uwdomein.nl
    Bij sommige internet providers dient u als uitgaande mail server de uitgaande mailserver van uw provider te gebruiken, bijvoorbeeld bij Wanadoo.
    (u kunt ook altijd allen de gebruikersnaam proberen zonder @uwdomein.nl)

    - Sommige ISP (internet service providers) blokkeren poort 25 voor SMTP. Indien dit het geval is of u heeft problemen zet deze poort dan op 26.

    Ook uw gebruikersnaam kan per client verschillen er zijn 3 mogelijkheden welke u dient uit te proberen, de volgorde is zo bepaald dat de bovenste de meeste kan van succes heeft de volgende wat minder etc.. De gebruiksmogelijkheden zijn als inlognaam voor de mailserver:

    1. gebruikersnaam
    2. gebruikersnaam@uwdomein.nl
    3. gebruikersnaam+uwdomein.nl

    - U kunt indien u tijdelijk geen gebruik kunt maken van outlook altijd via www.uwdomein.nl/webmail uw mail bekijken en versturen.

    [Back to top]
  2. Hoe kom ik op mijn webmail ?
    U benadert uw webmail door www.uwdomein.nl/webmail of www.uwdomein.nl:2095/ te gebruiken. Daarna voert u in bij username en password de desbetreffende gebruikersnaam en paswoord.
    [Back to top]
  3. Mijn mailbox is vol/ email wordt gebounced
    De inhoud van je mailbox neemt ook ruimte in op de server. Zorg er dus voor dat je met enige regelmaat je mail ophaalt van de server. Als je bijvoorbeeld een pakket hebt met 100 MB ruimte op de server en je ontvangt een stel mailtjes met 2 attachments van 2 MB a 3 MB, is je serverruimte dus al snel gevuld! In de praktijk zal dit niet snel voorkomen, maar voorkomen is beter dan genezen.
    [Back to top]
  4. Wanneer mensen mij een E-mail sturen wordt deze geblokkeerd en ik krijg de melding dat de mail een virus bevat terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is.
    Het E-Mail system dat is wij gebruiken bij Xenat Webhosting komt met een ingebouwde anti-virus scanner. Dit systeem zal meestal correct beoordelen of een mail met een attachment schadelijk is. Mocht dit bij u ook voorkomen dan kunt u dit probleem proberen te omzeilen door de betreffende file in te pakken in een .zip file en daarna opnieuw proberen te versturen. Wij kunnen dit niet voor u uitschakelen. Er zijn andere klanten op onze servers en het risico is te groot dat zij schade kunnen ondervinden door andermans mail wat wij natuurlijk altijd willen voorkomen.
    [Back to top]
  5. Wat kan ik doen tegen spam ?
    Naast het feit dat u uw spamassasin kunt inschakelen in uw controle paneel (onder het kopje mail) vindt u hieronder wat algemene tips over hoe u spam kunt tegen gaan:

    Geen adres op internet plaatsen
    Geef nooit uw e-mailadres weg op websites, internetfora, nieuwsgroepen of andere zogenaamde 'communities. Webrobots van spammers speuren automatisch het web af op zoek naar deze e-mailadressen! Laat u veel berichten achter op het internet, maak dan een apart e-mailadres aan of gebruik een tijdelijk e-mailadres.

    Niet reageren op ongevraagde berichten
    Wie antwoordt op een spambericht, geeft aan een spammer de boodschap: 'Ik lees spamberichten.' De spammer zal concluderen dat u een geschikte kandidaat bent voor nog méér spam. Door in het bericht te klikken kunt u bovendien (per ongeluk) een link activeren. Soms zien die er uit als het bekende windows-sluitkruisje. Let op! Sommige spamberichten beloven u dat u voortaan geen spam meer ontvangt indien u op een zogenoemde 'unsubscribe'-link klikt. Doe dat niet. Meestal is de link vals en zal de spammer u juist meer ongevraagde berichten sturen. Nergens op klikken dus!

    Oppassen voor mogelijke virussen in ongevraagde berichten
    Als u niet weet wie de verzender van een ongevraagd mailbericht is, verwijder het. Spam kan soms een virus of een programmaatje bevatten dat schade aan kan richten aan uw computer of de computers aan wie het bericht wordt doorgezonden.

    Gebruik het 'BCC' veld als u een groot aantal personen mailt
    Wanneer u emailberichten naar een groot aantal ontvangers stuurt, gebruik dan de functie 'Blind Carbon Copy', oftewel 'BCC.' Zo verbergt u de adressen van de ontvangers.

    Reageer niet op kettingbrieven
    Berichten waarbij u gevraagd wordt deze door te sturen naar een groep vrienden of kennissen om zo in aanmerking te komen voor een prijs, zijn vaak het werk van een spammer. Als u de e-mail doorstuurt naar een groep vrienden, raken die e-mailadressen automatisch bij de spammer bekend. Hoe dat kan? Doorgaans wordt u gevraagd het e-mailadres van een contactpersoon van het bedrijf dat de prijs uitkeert, in het CC-veld te zetten. Achter dit e-mailadres kan een spammer schuilgaan.

    Koop niets via ongevraagde berichten
    Wie van spammers koopt, beloont hun methoden. Ga dus niet in op het aanbod van een spammer.

    Gebruik een spamfilter
    Filters zijn kleine programma’s die spam tegenhouden of in een speciaal postvakje zetten. U hebt dan veel minder last van spam. Vooral handig zijn de spamfilters die internetaanbieders inbouwen in uw 'webmail'. Die hebben als voordeel dat de ongewenste e-mailtjes niet eens op uw computer komen. Neem contact op met uw internetaanbieder voor meer informatie.

    Geef indringers geen kans
    Spammers trachten via internet toegang te krijgen tot uw computer. Zorg daarom altijd voor goede beveiliging. Installeer een zogeheten 'firewall' die uw computer beschermt tegen onbevoegden. Informeer bij uw internetaanbieder naar de mogelijkheden.

    (met dank aan http://www.spamklacht.nl)

    [Back to top]
Error pagina's
  1. Hoe pas ik de error 400 pagina aan (Bad request error)?
    Klik op “Fout pagina's”, hierna op de “400” button, pas de pagina aan (html) en klik op de “Save” button. Let op u kunt gewoon html knippen en plakken uit bv. dreamweaver en frontpage en deze gebruiken en opslaan.
    [Back to top]
  2. Hoe pas ik de error 401 pagina aan (Authorization Required error)?
    Klik op “Fout pagina's ”, hierna op de “401” button, pas de pagina aan (html) en klik op de “Save” button. Let op u kunt gewoon html knippen en plakken uit bv. dreamweaver en frontpage en deze gebruiken en opslaan.
    [Back to top]
  3. Hoe pas ik de error 403 pagina aan (Forbidden access error)?
    Klik op “Fout pagina's”, hierna op de “403” button, pas de pagina aan (html) en klik op de “Save” button. Let op u kunt gewoon html knippen en plakken uit bv. dreamweaver en frontpage en deze gebruiken en opslaan.
    [Back to top]
  4. Hoe pas ik de error 404 pagina aan (File not found or Wrong page error)?
    Klik op “Fout pagina's”, hierna op de “404” button, pas de pagina aan (html) en klik op de “Save” button. Let op u kunt gewoon html knippen en plakken uit bv. dreamweaver en frontpage en deze gebruiken en opslaan.
    [Back to top]
  5. Hoe pas ik de error 500 pagina aan (Internal Server Error)?
    Klik op “Fout pagina's", hierna op de “500” button, pas de pagina aan (html) en klik op de “Save” button. Let op u kunt gewoon html knippen en plakken uit bv. dreamweaver en frontpage en deze gebruiken en opslaan.
    [Back to top]
Jump to:
Powered by ODFaq v2.1.0
Home | Algemene voorwaarden | Contact | ©2005-2010 Xenat Webhosting

* Eerste jaar gratis, ook bij verhuizing van uw domeinnaam. Na het eerste jaar 10 euro per jaar.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Dus is dit een goedkope hosting of niet?